Kosár

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

www.belstilo.hu

Üdvözöllek a Belmatex Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.belstilo.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül ezen a felületen és alább olvasható.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

Magyar nyelvű a szerződés.

Ezen szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem iktatja a Szolgáltató, így az nem hozzáférhető és nem megtekinthető utólag
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Honlap használatával a Vásárló a tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1.    A SZOLGÁLTATÓ

Cégnév / Név:    Belmatex Kft.
Székhely:    8060 Mór Bajcsy út 1.
Telefon:    +36 30 483-1395
E-mail:    info@belstilo.hu

Adószám:11458043-2-07
Cégjegyzék szám: 07-09-005358
Bejegyző bíróság:  Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: CIB BANK 10701537-66888110-51100005

2.    A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

2.1. Regisztráció

A Honlap tartalmának minden része elérhető a Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás nincs regisztrációhoz kötve.

Amennyiben a Vásárló regisztrálni kíván a Honlapon, akkor az a Honlap jobb felső sarkában látható „Regisztráció” gombra kattintást követően vagy a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével teheti meg.  A regisztrációs felületen a következő adatokra van szükség:

A „Személyes adatok” menüpont alatt
–    Vezeték név
–    Keresztnév
–    Email cím
–    Jelszó

A „Cím adatok” menüpont alatt
–    Város
–    Irányítószám,
–    Cím.

Amennyiben Vásárló a megadott adatokkal kapcsolatban mindent rendben talált, akkor a „Regisztráció” gombra kattintva véglegesítheti regisztrációját.

Ezt követően regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.

2.1.1.    Regisztráció törlése

Bármikor törölheti a regisztrációt a Vásárló az info@belstilo.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A törlést követően a Vásárló felhasználói adatai azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az adatok visszaállítására az eltávolítás után többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Ha Vásárló tudomására jut, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, haladéktalanul meg kell változtatnia jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat esetleges változás esetén frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2. Megrendelés

A vásárló a honlapon keresztül megrendelést adhat le az eladásra meghírdetett termékekre.

A megrendelni kívánt termék részleteiről a következőképpen kap tájékoztatást: a vevőnek a termék névre vagy a terméket ábrázoló képre kell kattintania.

Az így megjelenő termékoldalon ki tudja választani a színt, a kívánt méretet és megadhatja a mennyiséget, amit a +/- jel segítségével tud csökkenteni vagy növelni. Ezt követően a “Kosárba” feliratra kattintva helyezheti virtuális kosarába a terméket. Az itt megjelenő felületen bármikor tud módosítani a kosara tartalmán a már jól ismert +/- jellel, teljes törlés esetén a “kuka” ikont használva.

Amennyiben tovább kíván válogatni a termékek között, a bal oldali gombbal teheti meg, amennyiben megvásárolná a kiválasztott termékeket, a jobb oldali gombra kell kattintania.

A megjelenő felületen a következők közül választhat:

  • Amennyiben már nem először jár a honlapon “A visszatérő vásárló” gombra kattintva elegendő az első regisztrációkor megadott felhasználó nevet/email címet és jelszót megadni a belépéshez.
  • Itt tudja megadni a kuponkódot a “Kuponkód beírása” gombra kattintva.
  • Amennyiben először jár a webáruházban, úgy szükséges megadnia a számlázási-, szállítási adatokat (amennyiben eltér a számlázásitól), ezt követően választania kell a fizetési módok, majd a szállítási módok között. El kell fogadnia az Általános szerződési Feltételekben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat a kis négyzetbe elhelyezett pipával, majd ha minden adat helyes és a termékek is rendben vannak, meg kell nyomnia a “Megrendelem” gombot, amivel véglegesíti a vásárlást.

A szállítási módok, ami közül választhat:

  • átvétel FOXPOST automatába (itt ki kell választania az automatát a térkép segítségével ahol a csomagot át kívánja venni)
  • GLS Csomagpontra kéri a kiszállítást (A térképen az egérrel előbb  meg kell keresnie a várost, ezután tudja kiválasztani a csomagpontot).
  • GLS futár szolgálattal kíván szállíttatni.

A fizetési módok, ami közül választhat:

  • utánvétes fizetés,
  • Barion fizetés
  • PayPal fizetés

 

A Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen tájékoztatja a vásárlót a megrendelés részleteivel.
Bár törekszünk a legnaprakészebb készlettel dolgozni, előfordulhat, hogy vannak termékek, amikből nem áll rendelkezésünkre elegendő mennyiség, ekkor ügyfélszolgálatunk emailben, vagy telefonon keresztül tájékoztatja a vásárlót a lehetséges megoldásokról.

2.3.    Adatbeviteli hibák javítása

Az adatbeviteli hibákat a vásárlónak lehetősége van módosítani azt, a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon. Adatbeviteli hiba lehetséges például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

2.4.    Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, amely visszaigazoló e-mail minden esetben tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Ez a visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel létre jön az érvényes szerződés Szolgáltató és Vásárló között.

Amennyiben a visszaigazoló email nem érkezik meg késedelem nélkül, de legalább 48 órán belül , a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Amennyiben a visszaigazoló emailben szereplő adatok hibásak, azt a vásárlónak 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelésre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

2.5.    Fizetés

Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A fizetést követően jogosult a vásárló a termék átvételére.
Fizetés utánvétellel, készpénzben: amennyiben futárszolgálattal kerül a termék kiszállításra, lehetősége van a megrendelés végösszegét a készpénzben vagy bankkártyával kifizetnie a futárnak. Amennyiben bankkártyával fizet, arról bizonylatot nyomtat ki a futár. A fizetés a következő hitelkártyával teljesíthető: Master Card Maestro Visa American Express
Bankkártyával: A rendelés végösszegének a kifizetése történhet Barion átutalással, a CIB Bank bankkártyás rendszerén keresztül és PayPal segítségével. A rendszer biztonságos csatornát használ. A bank kizárólag a vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártya adatokat kapja meg az SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A személyes adatokról és a vásárlás tartalmáról nem kap információt. A fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a Bank érheti el. A tranzakció eredményéről Önt a bank tájékoztatja. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeget a Bank zárolja a Vásárló folyószámláján. .

2.6.    Számla 

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy azt megelőzően a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

2.7.    Szállítás 

A szállítás a honlapon történő rendeléskor GLS futárszolgálattal, GLS csomagpontos vagy FOXPOST-os automatába leadással történik.
Szállítás GLS Csomag Pontba:
A Vásárlónak lehetősége van GLS futárszolgálattal GLS Csomag Pontba kérni a szállítást. A GLS Csomag Pontok az ország több mint 650 helyén elérhetőek. A Csomag Pont csak a címkén lévő címzettnek adja át a csomagot, amennyiben az átvevő eltér a címzett személytől, meghatalmazással veheti át a csomagot. Egy munkanapon belül szállítja ki a GLS a csomagot a feladást követően, a Csomag Pontba, amiról értesítést küld. Ettől számítva 5 munkanap áll a Vásárló részére az átvételre a Csomag Pont nyitvatartási idejében. A 3. munkanap után megismétli az értesítést emailben a GLS, hogy a csomag még mindig a Csomag Pontban van. A Csomag Ponton bankkártyás fizetési lehetőség nincsen! Amennyiben a csomagot az 5 munkanap lejárta után a GLS átvétel hiánya miatt visszaszállítja hozzánk, az újra küldésért 990 Ft szállítási költséget számolunk fel. 

Csomagpontra és GLS futárral házhoz szállítás esetén a szállítás díja 690.-Ft, 8.000.-Ft feletti rendelésnél ingyenes.

A következő hitelkártyával vagy betéti kártyával lehet fizetni: MasterCard, Maestro, Visa, American Express, vagy készpénzben.

Szállítás FOXPOST automatába 

A weboldalon rendelt termékeket FoxPost csomagautomatában veheti át a vevő.

  • A FOXPOST automaták az egész országban elérhetőek. Ki kell választani azt a bevásárlóközpontot, ahol könnyedén át tudja venni a vevő a csomagot.
    Ahogyan a csomag megérkezik az automatába, sms-t küld a FOXPOST egy egyedi kóddal. Mivel az automaták készpénzt nem fogadnak el, itt kizárólag bankkártyával tud fizetni. A csomagot 3 napig lehet átvenni. Amennyiben ez idő alatt nem vette át a vásárló, a termék visszaszállításra kerül, amiről a FOXPOST emailben küld értesítést. Fontos, hogy az átvétel hiánya miatt visszaszállított csomagok újraküldési díja 990.-Ft, amennyiben a visszaküldés ideje 14 napot meghaladja. A visszaküldés díja a vásárlót terheli ez esetben.

FOX POST csomagautomatába

  • 1-2 munkanapon belüli szállítás csomagautomatába 490 Ft, viszont 8.000.-Ft feletti rendelésnél ingyenes.
    Fontos, hogy 11.00-ig leadott rendelés esetén 24 órán belül leadásra kerülnek a megrendelések. A kiszállítás ezután 1 munkanap. A szállítás hétfőtől péntekig tart, az áruház nyitvatartási idejében. Teljesen nyomon követhető szolgáltatás. Visszaszállítás 14 napon belül ingyenes a szállításkor kapott kóddal. Csak bankkártyás fizetésre van lehetőség.

2.7.1.    Szállítási költségek

8.000.- Ft alatti rendelésnél a GLS futárszolgálat díja 690.-Ft,
GLS csomagpontra történő szállítás díja: 690 Ft, A FOXPOST automatába szállítás díja 490,-Ft
8.000.-Ft feletti vásárlás esetén minden szállítási formánál ingyenes.

A visszaküldés díja Fox Post esetén amennyiben nem haladja meg a 14 napot, úgy ingyenes, a szállításkor kapott kóddal. 14. napon túli visszaszállítás esetében illetve GLS futárszolgálat használatakor ez az összeg 990.-Ft.
Ez csak részben tartalmazza a szállítás- és a csomagolás díját, a fennmaradó részt a Szolgáltató vállalja át.

A szállítási cím pontos megadása a futár munkáját segíti. A futárok telefonhívásra kötelezése sajnos nem lehetséges a Szolgáltató részéről. A GLS futárszolgálat a szállítási nap reggelén emailben értesíti a Vásárlót a szállítás időintervallumáról.

Amennyiben a Vásárló nem tartózkodik ezen időszakban a megadott címen, érdemes olyan szállítási címet megadni, ahol biztosan át tudja venni a megrendelt terméket a szállítási időszakban.

Amennyiben a Vásárló nem tartózkodik a megjelölt időpontban a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Ezen az értesítőn található szám segítségével lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási címet és időpontot megadnia illetve egyeztetni. Két további alkalommal kísérli meg a futárszolgálat a megrendelt termék kiszállítását.

Összesen háromszori kézbesítést kísérel meg a futárszolgálat. Ha a 3. is sikertelen a – a vásárlónak felróható okból – akkor a futárszolgálat a csomagot visszaszállítja a feladónak. Amennyiben a Vásárló újra szeretné a szállítást, újraküldési díjat számol fel a Szolgáltató, ennek összege 990 Ft.

A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, a futár távozása után, az átvételt követően, a Szolgáltatónak utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben a Vásárló sérülést tapasztal a terméken az átvétel során, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a kiszállítást végző személy jelenlétében. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a maga a termék és a sérülés egyértelműen az áru átvételét megelőzően keletkezett, minden esetben a Szolgáltató díjmentesen biztosítja a termék visszavételét. Amennyiben a csomag átvételre került és ezek után észlelted a sérülést a Szolgáltató már nem tud felelősséget vállalni!

2.7.2.    Szállítási határidő

A szállítás a kiválasztott szállítási módtól függően változhat. Az összes szállítási idő csomagküldő cégenként más.

Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsájtani a terméket.

A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
a)    a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b)    a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

3.  ELÁLLÁSI JOG

3.1.    Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut kap, használ, vesz, rendel, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Amennyiben a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, köteles eljuttatni elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát (postán/ elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A következő nyilatkozatot használhatja az elálláshoz: Elállási Nyilatkozat minta

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben kell hogy visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét kell figyelembe vennie Szolgáltatónak a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó a levelét ajánlott küldeményként kell hogy postára adja, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A Fogyasztót terheli a termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Szolgáltató jogosult a visszatérítést addig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetén, amelyet a Fogyasztó kifejezett kérésére vagy annak utasítása alapján állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.
Visszaküldési szándéka előtt mindenképpen írásban vegye föl velünk a kapcsolatot (info@belstilo.hu), hogy gyorsan tudjunk Önnel közreműködni. NE küldje vissza a terméket utánvéttel terhelt csomagban, mert azokat NEM áll módunkban átvenni! Elállás esetén a visszaküldésre nem használható a GLS csomagpontot a cégünknél! Pénzt visszafizetni banki átutalással tudunk. A postai visszafizetést, a rendkívül magas postai költségek miatt nem vállal cégünk!
Fontos, hogy a visszaküldés költsége elállás vagy csere esetén is a Fogyasztót terheli, ezért bármilyen módot választhat erre. Tájékoztatjuk, hogy cserélni és pénzt visszafizetni kizárólag a termék fizikai megérkezését követően tudunk, eltűnt csomagokért felelősséget cégünk nem vállal.

 

4.    SZAVATOSSÁG

4.1.    Kellékszavatosság

Kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, de csakis azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló igénye szerint kérheti a kijavítást vagy a kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló áttérhet a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is, az áttérés költségét azonban köteles ő viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül a Szolgáltatóval közölni.

A Vásárló érvényesítheti a kellékszavatossági igényét közvetlenül a Szolgáltatóval szemben.

Hat hónapon belül a szerződés teljesítésétől számítva, a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ez esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2.    Termékszavatosság 

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Nem illeti meg a Vásárlót az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Vásárló kizárólag Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termékszavatossági igényként. A Vásárlónak kell bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.

Egy termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti termékszavatossági igényét. E határidő elteltével ezt a jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után rögtön nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A fogyasztó felelős a közlés késedelméből eredő kárért.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
–    a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

–    a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egyetlen okot bizonyítania.

 

5.    JÓTÁLLÁS

Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Felhasználónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató végezte, akkor a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A jótállás kezdő időpontja a termék Felhasználónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.  Szolgáltató a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Felhasználó a terméket átveszi.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

–    rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
–    elemi kár, természeti csapás okozta
–    szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

–    helytelen kezelés, helytelen tárolás, rongálás,

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó:

–    elsősorban – választhat – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.

–    ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta – kötelezettségének megfelelő határidőn belül – a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó– saját választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak nincs helye jelentéktelen hiba miatt

A Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kicserélést vagy kijavítást megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést vagy kijavítást legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe mindenképpen csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése/kijavítása esetén a kicserélt/kijavított termékre valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból elkezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatban felmerülő költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt is illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre is, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 4.1 és a 4.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

5.1.    Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A Vásárló szavatossági, jótállási igényeit az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

6.    JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

6.1.    Panaszügyintézés ideje, helye, módja

A következő elérhetőségeken keresztül teheti meg a Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait:

Levelezési cím: 8060 Mór, Bajcsy út 1.
Telefonszám: +3620 213 2488
E-mail: info@belstilo.hu
A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

Személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát helyben köteles a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

 

30 napon belül kell hogy megválaszolja a Szolgáltató a hozzá írásban érkezett. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról is tájékoztatnia kell a Vásárlót.

6.2.    Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Vásárló és Szolgáltató között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, vagy  ha a Vásárló a jogainak megsértését érzékeli, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

a Vásárló lakóhely szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat:

– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése;

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
– elsőfokú hatósági feladatok ellátására a lakóhely szerint illetékes járási hivatalokhoz fordulhat;

– Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

6.3.  Online vitarendezés

Amennyiben nem sikerül érvényesítenie az ügyfélszolgálaton keresztül panaszát, azt benyújthatja az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”).

Ez a platform az EU-n belül a kereskedők és a fogyasztók számára teszi lehetővé, hogy a bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő problémákkal-panaszokkal kapcsolatban. Ez az interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető,ingyenesen használható. A felület használatával a fogyasztó-vásárló és a kereskedő-szolgáltató megegyezhetnek egy vitarendezési testület kiválasztásában, hogy mindenképpen megoldást találjanak a fogyasztó panaszára. Az ODR platform a következő linken utolérhető: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

7.    FELHASZNÁLÁS EGYÉB FELTÉTELEI

7.1.    Felelősség

A Honlapot a Vásárló kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Kizárólagosan felelős saját magatartásáért a Vásárló, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe kell vennie, ezek szerint köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt mihamarabb jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan eltávolítására vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli, megszünteti a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.

7.2.    Szerzői jogok

A Honlap egésze, szövege, grafikus elemei, technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak.

A Honlap tartalmának, egyes részeinek mentése, kinyomtatása, magán célú használata a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően Honlap használata, a regisztráció, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Szolgálató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel a Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások.
Minden jogát fenntartja a Szolgáltató a szolgáltatása minden elemére, különös tekintettel a www.belstilo.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, archiválására, feltörésére, rendszerezésére, forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, abban új adatokat elhelyezni, lemásolni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

8.    AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések – a Vásárlóval szemben – a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.    TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

A Szolgáltató tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig a termék. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2017.11.30.]
A dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el [ASZF]

 

Adatkezelési Tájékoztató

Belmatex. (a továbbiakban: Szolgáltató) a www.belstilo.hu weboldal (a továbbiakban: Honlap) üzemeltetése során a Honlapra látogatók és a Honlapon vásárlók (a továbbiakban Érintett) adatait kezeli.

Az adatok kezelésével összefüggésben a Szolgáltató ezúton tájékoztatja az Érintetteket a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.

Az Érintett a Honlap használatával elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, és hozzájárul az alábbiakban meghatározott adatkezelésekhez.

Az Érintett, a Honlap használatával elfogadja az alábbiakat, és hozzájárul az alábbiakban meghatározott adatkezelésekhez.

1.    Definíciók

a.    Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosítható vagy azonosított természetes személy;

b.    Személyes adat: kapcsolatba hozható adat az érintettel – az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

c.    Hozzájárulás: az érintett akaratának határozott és önkéntes kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok kezeléséhez;

d.    Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, a kezelt adatok törlését kéri illetve az adatkezelés megszüntetését kéri,

e.    Adatkezelő (Szolgáltató): az a jogi vagy természetes személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet – jelen esetben az Adatkezelő -, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

f.    Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen felvétele, gyűjtése, rögzítése, rendszerezése, megváltoztatása, tárolása, felhasználása, továbbítása, lekérdezése nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, törlése, zárolása és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, hang-, fénykép- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők rögzítése;

g.    Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy az adatokon végzik a technikai feladatot

h.    Adatfeldolgozó: az a jogi vagy természetes személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – végzi az adatok feldolgozását;

i.    Adattovábbítás: egy meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele az adatnak;

j.    Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

k.    Adattörlés: az adatoknak a felismerhetetlenné tevése, úgy, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

l.    Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása;

m.    Adatmegsemmisítés: az adathordozó teljes fizikai megsemmisítése, ami az adatokat tartalmazza;

n.    Harmadik személy: olyan jogi vagy természetes személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval.

2.    Adatkezelésnek a célja

A Szolgáltató adatkezelésének mindenkori célja a Honlap látogatóinak beazonosítása, a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások igénybevétele során, a megrendelések teljesítése, házhozszállítása, a megrendelés teljesítés megfelelőségének megfelelő dokumentálása, ellenőrzése, a számlázás lehetővé tétele és a szerződések bizonyítása.

Célja az automatikusan rögzítésre kerülő adatoknak a statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése.

A Szolgáltató a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra semmiképpen sem használja, illetve nem használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása – hacsak törvény ettől eltérően nem rendelkezik kötelező erővel – az Érintettnek az előzetes, kifejezett, egyértelmű hozzájárulása esetén lehetséges.

Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat a Szolgáltató az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra fel kívánja használni, erről az Érintettet köteles tájékoztatni, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerzi, illetőleg lehetőséget biztosítani számára, hogy a felhasználást akár meg is tiltsa.

3.    Adatkezelés jogalapja

A Szolgáltató általi adatkezelésekre az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info.tv.) 5. § (1) bekezdés a) pontja szerint az Érintett önkéntes hozzájárulása alapján, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény alapján kerül sor.

Szolgáltató a kapott személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott adatok megfelelőségéért kizárólag az azt megadó személy, a szerződő felel. Bármely Érintett e-mail címének megadásakor egyben felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz igénybe szolgáltatást. E felelősségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt az Érintettet terheli, aki az e-mail címet regisztrálta.

4.    Szolgáltató mint adatkezelő megnevezése

Cégnév / Név:    Belmatex Kft.
Székhely:    8060 Mór Bajcsy út 1.
Telefon:    +3620 213 2488
E-mail:    info@belstilo.hu

Adószám11458043-2-07
Cégjegyzék szám: 07-09-005358
Bejegyző bíróság:  Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-134492/2017

5.    Az adatkezelés időtartama

A regisztráció során kötelezően megadott személyes adatok kezelése a regisztrációval kezdődik és addig tart, amig az törlésre nem kerül. Nem kötelező adatok esetén az adatkezelés az adat megadásának időpontjától a kérdéses adat kérelemre történő törléséig tart. A regisztráció törlésére bármikor, sor kerülhet. Ez esetben az adatok törlésének határideje a kérelem beérkezését követ 5 munkanap.

A regisztráció nélküli megrendelés esetén, az ilyen módon megadott adatok kezelés a megrendelés teljesítéséig tart csupán. A megrendelés teljesítését követőn a Szolgáltató törli azt a rendszeréből.

Hírlevél esetében a Szolgáltató, mindaddig kezeli az Érintett hírlevél feliratkozás során rögzített adatait, ameddig az Érintett a hírlevélről le ne iratkozik a hírlevél alján található „Leiratkozás” gombra kattintva vagy nem kéri a levételét a hírlevélre feliratkozók listájából emailben vagy postai úton. A leiratkozás esetén a Szolgáltató 5 munkanapon belül köteles az Érintett adatait törölni a rendszeréből.

A naplózott adatokat a rendszer – az utolsó látogatás dátumának kivételével, amelyet automatikusan felülír – a naplózás időpontjától számított 6 hónapig kell tárolja.

Fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését, valamint a Honlapon történő regisztráció során vagy egyéb módon adott további hozzájárulások alapján történő adatkezeléseket.

6.     A kezelt személyes adatok köre

6.1.    Regisztrációs/ regisztráció nélküli megrendelés során megadott adatok

A Honlapon történő vásárlás feltétele a regisztráció, melynek során az Érintettnek kötelezően meg kell adnia alábbi adatokat:

A „Személyes adatok” menüpont alatt
•    Vezeték név
•    Keresztnév
•    Email cím
•    Jelszó

A „Cím adatok” menüpont alatt
•    Város
•    Irányítószám,
•    Cím.

6.2.    Technikai adatok

Az Érintett bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket a Szolgáltató rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Ezek különösen a látogatás dátuma és időpontja, az Érintett számítógépének IP címe, böngészőjének típusa, a megtekintett és az előzőleg látogatott weboldal címe.
Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer az Érintett külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag a Szolgáltató fér hozzá.

Szolgáltató rendszere adatokat gyűjthet az Érintettek aktivitásáról, melyek nem kapcsolhatók össze az Érintett által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

A Honlap html kódja a Szolgáltatótól független, külső szerverről érkező és külső szerverre mutató hivatkozásokat tartalmazhat. E hivatkozások szolgáltatói az ő szerverükre történő közvetlen kapcsolódás miatt felhasználói adatokat képesek gyűjteni.

Külső szerverek segítik a Honlap látogatottsági és egyéb webanalitikai adatainak független mérését és auditálását a Google Analytics segítségével. A mérési adatok kezeléséről az adatkezelők tudnak részletes felvilágosítást nyújtani az Érintett részére.
Elérhetőségük: www.google.com/analytics/

Szolgáltató hirdetéseket, pl Display alapon jeleníthet meg az Érintettek részére, a Google Display Hálózatán és egyéb online területeken.
A látogatók kikapcsolhatják az Ads Preferences Manager segítségével az adatgyűjtést és módosíthatnak a beállításaikon.
Remarketing eszközöket is használ a Szolgáltató a Google Analytics segítségével.
Külső partnerek – például a Google – hirdetéseket jeleníthetnek meg az Interneten a látogatottsági statisztikák alapján.

6.3.    Cookie

A Honlap látogatóinak számítógépét a rendszer egy ún. cookie-val azonosítja be. Ahhoz, hogy a Szolgáltató Honlapján minden tartalom megtekinthető legyen, az Érintett részéről cookie-k engedélyezésére van szükség. Ennek megfelelően a Honlap egyes részeinek letöltésekor cookie-k kerülnek elhelyezésre az Érintett számítógépén, melyek a Honlap egyes funkcióinak működéséhez szükségesek.

A cookie-k kisméretű szövegfájlok, melyeket a számítógép és a böngésző elment az első látogatáskor. Ennek megtörténtéről az Érintett a Szolgáltatótól nem kap további értesítést.

A Honlapon használt cookie-k nem okoznak kárt az Érintett számítógépében és nem tartalmaznak vírust sem.

A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció, tájékoztatást nyújt arra vonatkozóan, hogy saját böngészőjében az Érintett

  • hogyan fogadhat el új cookie-kat, vagy
  • hogyan tudja letiltani a cookie-kat,
  • hogyan adhat utasítást böngészőjének arra, hogy új cookie-t állítson be, illetve
  • hogyan tudja kikapcsolni az egyéb cookie-kat.

A Szolgáltató kétféle cookie-t használ:

–    Átmeneti (session) cookie: a session cookie-k az Érintette látogatása után automatikusan törlődnek. Ezek a cookie-k arra szolgálnak, hogy a Szolgáltató Honlapja biztonságosan és hatékonyabban tudjon működni, tehát elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Honlap egyes funkciói vagy egyes alkalmazások megfelelően tudjanak működni.
–    Állandó (persistent) cookie: állandó cookie-t is használ a Szolgáltató a jobb felhasználói élmény érdekében (pl. optimalizált navigáció nyújtása). Ezek a cookie-k tárolása hosszabb ideig történik. Ennek időtartama attól függ, hogy az Érintett az internetes böngészőjében milyen beállítást alkalmaz. Az ilyen cookie-k segítségével Szolgáltató adatokat gyűjt névtelen módon marketing célokból és optimalizálási célokból. Ezek az adatok Szolgáltató részéről azt a célt szolgálják, hogy azonosíthassa az egyedi felhasználói csoportok speciális igényeit, és hogy ennek segítségével Szolgáltató az Érintettek számára lényeges információkat sokkal célzottabban juttassa el. Az adatokat Szolgáltató nem használja arra, hogy az Érintettet személyesen azonosítsa be. Természetesen az Érintett adatai ily módon történő felhasználását, bármikor letilthatja Szolgáltató a korábban már feltüntetett elérhetőségeinek bármelyikén.

A cookie-k az Érintett személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek. A cookie-k elhelyezésével Szolgáltató célja, hogy a látogatók számára lényeges információkat célzottabban juttasson el.
A fenti információkat Szolgáltató kizárólag a Honlap technikai üzemeltetése érdekében, hírlevél küldésére valamint statisztikai célokra használja fel.

7.    Az adatokat megismerő személyek köre, adattovábbítás, adatfeldolgozás

Az adatokat elsődlegesen Szolgáltató illetve Szolgáltató belső munkatársai jogosultak megismerni, azonban azokat nem teszik közzé, harmadik fél részére nem adják át.
A megrendelések teljesítése, kiszállítása körében Szolgáltató adatfeldolgozót (pl. könyvelő) vesz igénybe. Szolgáltató az ilyen külső szereplők adatkezelési gyakorlatáért nem felelős.

Adatfeldolgozó megnevezése:
Tevékenység: futárszolgálat

Név: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.
E-mail: info@gls-hungary.comLS
Tevékenység: futárszolgálat

Név: Foxpost Zrt.
Székhely: 3200 Gyöngyös, Batsányi János utca 9.
E-mail: info@foxpost.hu

 

Tárhely szolgáltató adatai

Név: Nextserver Kft.
Székhely:   6722 Szeged, Mérey utca 12.
Telefonszám: +36 1 445 1300
E-mail: info@nextserver.hu

A fentieken túl az Érintettre vonatkozó személyes adatok továbbítására kizárólag törvényben kötelezően meghatározott esetben, illetve az Érintett hozzájárulása alapján kerülhet sor.

8.     Érintett jogai és jogérvényesítési lehetőségek számba vétele:

8.1.    Tájékoztatáshoz való jog

Az Érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni a Szolgáltató által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról, illetve – a regisztráció során megadott e-mail cím kivételével – bármikor módosíthatja azokat a Honlapon saját fiókjában is. A Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított 25 napon belül írásban adja meg a kért tájékoztatást minden esetben.
.

8.2.    Érintett kérheti adatainak helyesbítését, zárolását, törlését

Az Érintett bármikor jogosult a helytelenül rögzített adatainak helyesbítését vagy azok törlését kérni az alább megjelölt elérhetőségek valamelyikén. Szolgáltató a kérelem beérkezésétől számított 5 munkanapon belül törli az adatokat, ez esetben azok nem lesznek újra helyreállíthatók. A törlés nem vonatkozik a jogszabály alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.
Az Érintett kérheti továbbá, zárolását az adatainak. A Szolgáltató zárolja a személyes adatot, amennyiben az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az Érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig van mód kezelésre, ameddig fennáll az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
A törlésről, helyesbítésről, a zárolásról az Érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az Érintett jogos érdekét nem sérti.

Ha a Szolgáltató az érintett törlés, zárolás, helyesbítés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.

8.3.    Érintett tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen

Az Érintett ugyanakkor tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen. Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított nagyon rövid időn belül, 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Az Érintett a jogait az alábbi elérhetőségeken gyakorolhatja:
Név: Belmatex Kft. .
Székhely, levelezési cím: 8060 Mór Bajcsy út 1.
E-mail: info@belstilo hu

8.4.    Az Érintett az Info.tv., valamint a Polgári Törvénykönyv (1959. évi IV. törvény)     alapján 

1.    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; www.naih.hu ) fordulhat vagy

2.    Bíróság előtt érvényesítheti jogait.

Amennyiben az Érintett szolgáltatás igénybevételéhez a regisztráció vagy a megrendelés során harmadik fél adatait adta meg vagy a Honlap használata során bármilyen módon kárt okozott, a Szolgáltató jogosult az Érintettel szembeni kártérítés érvényesítésére.
A Szolgáltató ilyen esetben meg kell adnia a segítséget az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

9.    Hírlevél

Szolgáltató lehetővé teszi az Érintett számára, hogy feliratkozzon a hírlevélre. A hírlevél direkt marketing elemekkel rendelkezik és reklámot tartalmaz. Szolgáltató a hírlevél igénybevétele során az Érintett által megadott adatokat kezeli.
Az Érintett korlátozás és indokolás nélkül, bármikor, saját maga leiratkozhat a hírlevelek küldéséről. Ezt megteheti levélben, e-mailben, a hírlevelek alján található „Leiratkozás” linkre történő kattintással illetve a Honlapon keresztül ahol az Érintettnek az erre szolgáló felületen meg kell adnia az email címét illetve a nevét, majd a „Leiratkozás” linkre kattintania. Ebben az esetben Szolgáltató minden adatát törölnie kell a nyílvántartásból és nem küldhet több ajánlatot.

10.    Hírek/Blog

A Szolgáltató lehetőséget biztosít az Érintettek számára ahhoz, hogy véleményt, megjegyzést helyezzenek el a Honlapon az erre szolgáló felületen, teljesen önkéntesen. A Szolgáltató az Érintett által a Honlapon elhelyezett hozzászólást, nem használhatja fel, ez csak az oldalon kerül megjelenésre. Ha az Érintett a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles jelezni, amit a Szolgáltató köteles megvizsgálni. ha indokolt eltávolítani azt.

11.    Adatbiztonság

Szolgáltató kötelezi magát, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza az adatok megsemmisülését, vagy jogosulatlan felhasználását, illetve jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat esetlegesen továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek teljesítésére.

12.    Egyéb rendelkezések

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen Adatkezelési Tájékoztató az Érintettek előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. A módosítás hatályba lépését követően az Érintett a Honlap használatával ráutaló magatartással elfogadja a módosított Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.

 

Jelen Adatkezelési Tájékoztató [2017.11.30.] napjától érvényes.