TOP TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN

hálóingek és pizsamák

Végre megérkezett a régóta várt tavasz, de máris érzed a tavaszi fáradtság kínzó tüneteit? Már ébredés után is fáradt vagy, ebéd után alig bírod nyitva tartani a szemed és a kedvenc sorozatodon is elalszol? Ne aggódj, a tavaszi fáradtság természetes, adunk néhány tippet, hogyan lendülj túl rajta!

A tavaszi fáradtság természetes folyamat, ami a hormonháztartásunk működésével hozható összefüggésbe. Télen, a rövidebb nappalok miatt kevesebb fényhez jut a szervezetünk, több melatonint termel a szervezet, ezzel jelezve, hogy több alvást igényelne. Tavasszal a nappalok hosszabbodásával viszont a szervezet melatonin-termelése is csökken. A megváltozott körülményekhez viszont csak lassabban tud alkalmazkodni, ezért érzed magad annyira fáradtnak. Néhány trükkel azonban gyorsan túl lehetsz rajta.

Ha álmos vagy, aludj!

Egy egészséges felnőtt szervezetnek napi 7-8 óra pihentető alvásra van szüksége ahhoz, hogy reggel kipihenten ébredhessen, és a szervezet is megfelelően működjön. Hiába hosszabbodnak a nappalok, határozz meg egy ideális napirendet, amiben a megfelelő mennyiségű alvásnak is jut hely. Ha teheted, este feküdj le korábban, az éjfél előtti pihenés ugyanis pótolhatatlan a szervezeted számára, és a másnapi sokáig szunyókálással sem tudod kompenzálni.

Jöhet az új, tavaszi pizsamád

A hőmérséklet növekedésével indokolatlanná válik az ágymelegítő és a vastag, meleg pizsama. Ne várd meg, amíg izzadva ébredsz az éjszaka közepén. Cseréld inkább kényelmes, vékony, jól szellőző változatra a téli pizsamádat. 

Válassz a hangulatodnak, a stílusodnak és az éppen aktuális stílusodnak megfelelő tavaszi/nyári pizsamát. Meglátod, a hangulatod is teljesen más lesz, ha nem a legrondább, kinyúlt, kifakult pólóban bújsz ágyba. Sőt, az éjszakai alvásod is jelentősen pihentetőbb, ha kényelmes és jól szellőző a hálóinged, és nem ébredsz arra, hogy meleged van.

A Belstilóhoz már megérkeztek a 2021-es tavaszi/nyári pizsamák és hálóingek. Szerintünk annyira gyönyörűek és kényelmesek, hogy azt sem venné észre senki, ha home office-ban is pizsamában dolgoznál. 

Nézd meg új, spanyol kollekciót »

Mozogj minden nap

Ellentmondásnak tűnik, de valóban igaz, hogy a megfelelően megválasztott, kellő ideig és intenzitással végzett testmozgás energiával tölt fel. Javítja a keringést, erősíti az izmokat, a csontokat, az immunrendszert és az egyik legjobb eszköz a munkahelyi és az otthoni stressz levezetésére.

Nem kell azonnal km-eket lefutnod vagy órákon át biciklizned, és attól se érezd rosszul magad, ha semmi kedved a nappaliba ugrálni. Öltözz fel rétegesen, és sétálj minden nap min. 40 percet. Még jobb, ha találsz magadnak egy társat, akivel együtt mozoghattok. Ez a hangulatodnak, a lelkivilágodnak is jót tesz és a tavaszi fáradtság is hamar a múlté lesz. 

2021 március 23 — Laszlo Becht

Írj megjegyzést

Kérlek vedd figyelembe: a megjegyzésedet kiírás előtt jóvá kell hagyjuk.